Foto's en de nepper genept! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tjek - WaarBenJij.nu Foto's en de nepper genept! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tjek - WaarBenJij.nu

Foto's en de nepper genept!

Door: Tjerk-Jan

Blijf op de hoogte en volg

21 April 2005 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,

Na de strengste controle die ik ooit gezien heb, tas drie keer en ikzelf vier!!!!, ben ik veilig aangekomen in Bangkok. Met Thai airlines overigens, die echt uitmuntent is. Ze stoppen en gieten je de complete reis lang vol!! Voldaan liep ik dan ook Bangkok airport binnen waar ik meteen een slag voor mijn harses kreeg. Van de ge-airco'de arrivalhal zo de drukkend-warme en mierzoete avondlucht in! even wennen!

Eerst een ticket naar Nederland gekocht, ik zit nu als alles goed gaat naast hendrieke de 15e mei op weg terug naar huis. Nou ja huis? Ik heb de stapel stenen slechts 1 etmaal gezien.....

Al snel had ik een hotel en ben ik naar Khao San road gegaan, de back-packers-hemel van Bangkok. Hier werden mij al snel vreemde massages (uitgesproken met boem-boem aan het eind???) aangeboden door kortgerokte vrouwtjes met wel erg vaak mannelijke trekjes, hmm?? Voor de rest veel lelijke engelsen en magere alto's, echt een beetje mijn publiek. Maar voor de rest is Bangkok een mooie stad waar je goed op moet letten voor oplichters.

Zo wandelde ik op mijn eerste ochtend na het ontbijt rustig richting de rivier om een bootje te gaan nemen naar het paleis van de koning (het lijkt wel of ik in de middeleeuwen ben als ik het overlees). Al snel werd ik aangesproken door een paar mannen met een Tuk Tuk (een oude puch, topzwaar gemaakt met een tweepersoonsbank waar jij je evenwicht op moet proberen te bewaren). Zij wilden mij de stad laten zien voor 10 baht (ongeveer 0,20). Das vast en zeker zuivere koffie dacht ik, en ik was alleen, dus accepteerde ik zijn bod zonder onderhandelen (geen echte jouster dus). Na de eerste tempel (dat was tot mijn verbazing zoals afgesproken) werd ik inderdaad al snel bij een mode-boer naar binnen geloodst die mij een echt cashmieren-pak aan probeerde te smeren. Met de smoes (nou ja niet echt) dat mijn vriendin twee dagen later zou komen en dat die meer verstand van kleuren had, heb ik mezelf hieruit gered. Op weg naar tempel twee werd ik vriendelijk gedumpt bij een reisbureau, die ik moest teleurstellen met de mededeling dat ik alles in Thailand al geregeld had (echt waar). De tweede tempel (zie foto's) was erg mooi en ik heb hier op mijn gemak (ik was er alleen) rondgekeken.

Na een tweede pakken-slijter werd ik nog gedumpt bij een juwelenzaak en vervolgens bij een boattrip-organisatie die mij het once-in-a-lifetime voorstel deed van een boattrip van een uur voor 1000 baht (20 euro). Ik heb vriendelijk geweigerd met de mededeling dat ik voor dat geld twee boten kon kopen. Zeer gepikeerd en geirriteerd bracht de tuk tuk chauffeur mij terug naar mijn beginpunt vanwaar hij duidelijk te kennen gaf dat ik maar moest lopen naar het paleis (mijn eigenlijke eindbestemming).. Nou ja ik heb hem keurig betaald en heb in drie geweldige uren Bangkok gezien vanaf de Tuk Tuk.

S' middags met de boattaxi (geen 1000 maar 6 baht), naar het paleis geweest en rondgezworven. Een geweldig mooie tijd gehad, op het feit dat ik ondergescheten werd door een duif (K#tbeest) na!

Mensen jullie horen wel weer eens van me.
Greets,
Tjerk-Jan

  • 21 April 2005 - 07:05

    Tjerk-Jan:

    Oh, ja er staan overigens nieuwe foto's op de site vanaf het verhaaltje vanuit Dali; Back in China. Een hele boel, veel plezier ermee!!

  • 21 April 2005 - 07:48

    Kris Vd Velde:

    Dieren halden fan minsken.

  • 21 April 2005 - 07:49

    Kris Vd Velde:

    Oke, bisten.

  • 21 April 2005 - 11:01

    Hendrieke:

    die verzameling stenen is inmiddels wel een echt huis en thuis geworden hoor.

  • 21 April 2005 - 13:32

    Reinder:

    Hej tjerkie, hoe ist daar nou in je eentje? Je vermaakt je vast wel, daar twijfel ik niet aan maar je kijkt er vast wel naar uit wanneer hendrieke komt. Eindelijk weer met zijn tweeen... :P
    Groeten uit joure

  • 21 April 2005 - 16:30

    Monier:

    Sawahdee (of zoiets....) mooidat je Thailand hebt bereikt, wel lullig van die controles, maar ja nederlanders staan nu eenmaal bekend als grote drugsboeren in Thailand.... Hendrieke, ik weet niet precies wanneer je gaat, maar alvast heel veel plezier (lees ontspannen, na het eigen huis in puin gebeuren, doet me er aan denken dat ik ook nog maar een paar weekjes heb voordat die ellende bij mij begint....) daar. groetjes Monier Adema

  • 22 April 2005 - 07:28

    Anneke:

    Dag Tjerk-Jan,
    Jij kan daar mooi vrij en blij rondstappen. Niet gehinderd door een teveel aan bagage.
    Die heeft Klaas al zwetend en zwoegend meegenomen. Ik weet niet hoeveel je de gids/drager in Nepal moest betalen, maar dit kost je toch ten minste een etentje aan Klaas!
    Geeft je ogen en oren goed de kost, en let op overvliegend gevaar.
    (Daar valt Hendrieke natuurlijk niet onder)
    Veel plezier met z'n tweeen.

  • 26 April 2005 - 19:30

    Kris:

    Ha tortelduifjes,

    Noch in moaie fakansje tawinske, en tink erom . Sneon in oranjebitter!

    jierdeis fiere wy altiid!

    GENIETSJE DER FAN!!!!!!

  • 27 April 2005 - 05:23

    Leo:

    Lit ik de earste mar weze: TJERK-JAN, FAN HERTE MEI DYN JIERDEI EN LITTE WE HOOPJE OP NOG 'N PROTTE SûNE IEREN DERBIJ!! Nim der ien op kerel, en Hendrieke: do ek fan herte mei dyn mantsje!!
    Ik tocht al dat ik de earste soe weze hjoed, mar ja, meastal bin ik ek frij betiid fan bed!
    Hendrieke, ik hoopje dasto 'n goeie reis han hast en dast no lekker tegeare fan 'n wolfertsjinnende fakansje kest genietje!
    Hoe is 't der fierder? Leuke omgeving en moai waer? Hjir reint it no wer (sa as altiid dus). We hawwe wo0l 'n pear moaie dagen han, mar dat hald hjir toch net sa lang stan...
    Sneon indied keninginnedei, dus hjir sil it wol wer feest wurde! De boat leit alwer te plak, dus sadra at jimme wer in it bjusterbaarlike moaie Fryslan binne, sille we werris 'n siilwiekeintsje planne!!
    Freunen: genietje fan dizze dei en de folgjende dagen en we hoopje gau werris iets fan jimme te fernimmen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 55412

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: